Domov / Hatha in Hatha vinjasa joga

Hatha in Hatha vinjasa joga

Hatha in Hatha vinjasa joga

Kaj je Hatha in Hatha vinjasa joga?

Joga je celostna vadba za telo in duha.  Hatha joga je podobna Hatha vinjasa jogi vendar je lažja in ima manj povezovalnih elementov oziroma vinjas. Tako pri Hathi kot pri Hatha vinjasi jogi pa gre predvsem za to, da gibanje sledi dihu. Vinjasa hatha joga je bolj dinamičen stil vadbe, pri kateri  vadeči z zavedanjem izvaja in tekoče povezuje posamezne asane (položaje telesa) tako, da gibanje sledi dihu. Dih je tisti, ki je bistvenega pomena. Povezovanje dihanja z gibanjem je temelj, saj združuje tri elemente: nadzorovano dihanje (pranajama), položaj telesa (asana) in pozornost duha (drishti). Ti elementi so znani kot tristhanam ali »trije kraji pozornosti«. Ko najdemo v asanah stabilnost, se v njih sprostimo, smo osredotočeni in je naš dih tekoč in umirjen, lahko občutimo in delujemo v »meditativnem« nivoju. Pri jogi se izvaja različne asane oziroma sklope asan, ki si tekoče sledijo in imajo vsak-a svoje značilnosti in svoj namen.  Pri nas si sklopi asan sledijo po Gokul hatha in Gokul hatha vinyasa sekvenci, kot jih uči najin učitelj Jani Jaatinen- Gokulacandra Das Mahayogi ( za več informacij: www.gokulacandra.com)

 

Katere so dobrobiti Hatha in Hatha vinjasa joge?

  • z določeno izbiro asan in njihovega zaporedja si razvijamo: gibljivost, moč in vztrajnost, na fizičnem in mentalnem nivoju
  • z intenzivno vadbo se naše telo začne razstrupljati, saj se zaradi povečane telesne temperature z znojenjem izločajo toksini
  • zaradi » squeez and soak« učinka se izboljša prekrvavitev notranjih organov
  • z osredotočenjem na dihanje in ne samo na doseganje telesnih položajev, praksa vadečega popelje v globlji stik s svojim jazom
  • boljša drža telesa, izboljšano dihanje in zavedanje hrbtenice
  • izboljšana prebava in izločanje
  • sprošča fizične, čustvene in umske napetosti
  • preprečuje ali zmanjšuje kalcinacijo hrbtenice
  • poživlja telo in duha
  • in mnoge druge …

 

Kaj pa, če nisem fizično dovolj pripravljen?

Posamezno asano vadeči lahko izvede z različno intenzivnostjo glede na končni položaj oziroma ima veliko asan, tudi lažje variacije izvedbe. Za pomoč pri vadbi, pa je vedno prisoten kvalificiran učitelj joge.

Za koga je vadba Hatha in Hatha vinjasa joge primerna?

Vadba je primerna za vse, ki si ne glede na starost, želijo izboljšati koncentracijo, fizično in psihično vzdržljivost, imeti več energije, postati bolj sproščeni in umirjeni. Joga vadečemu nudi mirnost, spokojnost in meditativno izkušnjo.

 

Top